Klauzula informacyjna dla podopiecznych (mieszkańców) i członków ich rodzin oraz opiekunów prawnych mieszkańców Domu Pomocy Społecznej z siedzibą w Uhowie

Klauzula informacyjna dla podopiecznych (mieszkańców) i członków ich rodzin oraz opiekunów prawnych mieszkańców Domu Pomocy Społecznej z siedzibą w Uhowie



Realizując obowiązek wynikający z art. 13 ust. 1 i ust. 2 oraz art. 14 ust. 1 i 2 RODO (Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE), informujemy, że:

1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Dom Pomocy Społecznej z siedzibą w Uhowie, ul Surażska 67,  18-100 Łapy, w którego imieniu działa Dyrektor Domu Pomocy Społecznej w Uhowie („Administrator").

2. Wyznaczyliśmy Inspektora Danych Osobowych, z którym może się Pan/Pani skontaktować pisząc na adres wskazany w punkcie 1 lub na adres e-mailowy: m.falkowski@st.bialystok.wrotapodlasia.pl, tel.: 85 740 39 97

3. Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane w celu realizacji i wypełnienia obowiązków prawnych i statutowych ciążących na Domu Pomocy Społecznej w Uhowie.

4. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane na podstawie:

a)  Art. 6 ust. 1 pkt c RODO oraz art. 9 ust. 2 pkt b, g RODO –  realizacja obowiązku prawnego ciążącego na administratorze, ważny interes publiczny na podstawie przepisów prawa.

b) Obowiązujących przepisów prawa wymaganych przez Ustawę o pomocy społecznej oraz Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej w sprawie Domów Pomocy Społecznej, min.:

- ustawa z dnia 12 marca 2004 roku o pomocy społecznej,
- ustawa z dnia 24 listopada 2017 roku o zmianie ustawy o ochronie zdrowia psychicznego oraz niektórych innych ustaw,
- ustawa z dnia 27 sierpnia 2004 roku o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych,
- rozporządzenie Ministra Rodziny Pracy i Polityki Społecznej z dnia 17 stycznia 2018 roku zmieniające rozporządzenie w sprawie domów pomocy społecznej,
- rozporządzenie Ministra Rodziny Pracy i Polityki Społecznej z dnia 25 sierpnia 2016 roku w sprawie rodzinnego wywiadu środowiskowego,
- rozporządzenie Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 14 stycznia 2014 roku w sprawie zajęć rehabilitacji społecznej w domach pomocy społecznej dla osób z zaburzeniami psychicznymi.

c) Następnie Państwa dane osobowe będą przechowywane w celu wypełnienia obowiązku archiwizacji dokumentów wynikającego z ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym archiwum i archiwach.

d) Art. 6 ust. 1 pkt a RODO oraz art. 9 ust. 2 pkt a RODO – przetwarzanie swoich danych osobowych na podstawie wyrażonej zgody.

Gdy dane osobowe będą przetwarzane na podstawie wyrażonej zgody na przetwarzanie danych osobowych, mają Państwo prawo cofnąć zgodę w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem. Zgodę można cofnąć pisząc na adres Administratora (pkt 1).

5. Pani/Pana dane osobowe zostały nam przekazane:
a)    bezpośrednio od Pana/Pani,
b)    od członków Pani/Pana rodziny
c)    od właściwych organów tj. Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Białymstoku, Ośrodków Pomocy
Społecznej
d)    uzyskane podczas przeprowadzania wywiadu środowiskowego i ustalania sytuacji osoby skierowanej do Domu Pomocy Społecznej w Uhowie.

6. Pani/Pana dane obejmuję dane osobowe zwykłe, jak również dane szczególne, a obowiązek przetwarzania tego typu danych osobowych wynika z przepisów wymienionych w punkcie 4.

7. Odbiorcą Pani/Pana danych osobowych mogą być podmioty dostarczające i utrzymujące infrastrukturę IT i hosting oraz upoważnieni pracownicy socjalni, opiekunowie Administratora i organy publiczne (np. Sądy, Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie, MOPS, MOPR, OPS, ZUS, KRUS, Miejski Zespół Orzekania o Stopniu Niepełnosprawności, Urząd Skarbowy) oraz podmiotom, z którymi Administrator podpisał stosowne umowy powierzenia, jak również rodzinie mieszkańca Domu Pomocy Społecznej w Uhowie.

8. Pani / Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres wymagany przepisami prawa i Instrukcją Kancelaryjną Domu Pomocy Społecznej w Uhowie, jednak nie krótszy niż 25 lat w przypadku teczek osobowych i ewidencji mieszkańców.

9. Ma Pani / Pan prawo żądania dostępu do Pani / Pana danych osobowych, żądania ich sprostowania, żądania ich usunięcia, żądania ograniczenia ich przetwarzania oraz przeniesienia danych/ sprzeciwu wobec przetwarzania danych.

10. Przysługuje Pani/Panu prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego właściwego dla ochrony danych osobowych - Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (Ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa, infolinia telefoniczna: 606-950-000).

11. Podanie danych osobowych jest konieczne do wykonywania przez Administratora nałożonych obowiązków prawnych w postaci realizacji świadczeń pomocy. Konsekwencją niepodania danych może być brak możliwości realizacji świadczeń.

12. Pani/Pana dane osobowe nie podlegają zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu.

Metryka strony

Udostępniający: Dom Pomocy Społecznej w Uhowie

Wytwarzający/odpowiadający: Marta Pasieka - Dyrektor Domu Pomocy Społecznej w Uhowie

Data wytworzenia: 2019-05-16

Wprowadzający: Marek Falkowski

Data modyfikacji: 2022-10-29

Opublikował: Marek Falkowski

Data publikacji: 2019-05-16